onsdag 18 januari 2012

Tisdagens benpass!

Körde bara 3 övningar för quads och hamstring detta benpass, kände verkligen att det ändå räckte till.

3set Knäböj
3set Liggande Ben curl
3set Benspark
3set Stående vadpress i smith
3set Sittande vadpress i maskin, (högrep på 15-20reps)

Serierna såg ut som jag tidigare skrivit. Två första setten 10-12 reps cleana. Med cleana menar jag 2-3 sekunders negativ fas och en explosiv positiv fas! Sista serien är balls to the walls (det set som verkligen GÄLLER! allt mitt fokus sätter jag på detta set!) där jag ökar med 15-20 kg från de 2 tidigare serierna och siktar på 6-8 reps + 2-3 negativa med stöd av träningspolare. Lämnade nere i knäböjjen på den sista negativa idag! Tur att vi var i knäböjs racket så man säkert fick lägga skivstången på stöden ;)

1 kommentar:

  1. Kör också med ditt upplägg Robbe och de funkar super bra! Ja tror ja lånar den här bilden för den va super motiverande!

    SvaraRadera