tisdag 10 juli 2012

Boosta din motivation!

Att tagga till och komma in i positiva banor redan från morgon är något som många ofta glömmer. Många villa ligga och dra sig i sängen allt för länge och lägger därför väckarklockan alldeles för nära jobbstarten. Detta resulterar ofta i att många stressar upp ur sängen, stressar med att laga morgonmål (eller ofta skippar det helt för att de inte hinner), vräker i sig maten och stressar iväg till jobbet utan att ens haft en enda positiv tanke eller reflektion över hur dagen kommer se ut. Det som är typiskt med denna morgonrutin är att en stor del av den stress du utlöser under morgonen sitter ännu i sig i jobbet, gymmet och även senare på kvällen.

Försök istället att göra så här:


Steg 1:

Lägg väckarklockan så att du MINST har 60 min på dig innan du startar till jobbet. Jag rekommenderar 90 min iaf.

Steg 2:

Direkt när jag vaknar brukar jag ta en titt på min visions/dröm tavla som jag gjort åt mig. Där har jag printat olika bilder som tilltalar mig. Det är bilder som t.ex en kille som står uppe på ett högt berg, en bergsklättrar som klättrar upp för en klippa och en surfare som surfare på jättelika vågor. Dessa tre bilder står för "äventyr". Vidare har jag också bilder från Athletic fitness prisutdelningar (Ako Rahim), vilket ger mig en kick för vad som komma skall. Jag har också bilder på en lycklig familj, pengar, ett awesome stort fett hus med pool, en personlig tränare med sin adept, olika konstruktions ritningar, arkitektur ritningar osv osv. Helt enkelt bilder som du vill att din framtid skall innehålla! Bilder som du vill ha i ditt eget liv. Bilder som helt enkelt tilltalar dig!

Steg 3

Tillred ditt morgonmål i lugn och ro. Ännu viktigare: ät i lugn och ro! Läs tidningen eller varför inte några sidor i din favorit bok medan du äter.


Steg 4

Jag njuter alltid 15 minuter efter att jag ätit mitt morgonmål med en stor fet kopp grönt te. Under dessa minuter kollar jag ofta på denna video.


När jag kollar denna video så flyger olika bilder/visioner igenom mitt huvud. T.ex hur jäkla bra jobbet kommer gå idag, hur stark jag kommer vara senare på gymmet. En annan bra video som camilla rekommenderar är denna. Baserad på boken "the secret" som jag också starkt rekommenderar er att läsa. Good shit!
Ta dig tid att läsa texten och på samma gång tänk på allt positivt och härligt du kommer få uppleva jusst i dag!

Steg 5

Förbered dig i lugn och ro för jobbet. Packa med dig din lunch och dina mellanmål. Fundera så att du har med allt en extra gång innan du går ut ur dörren. Slappna av, le och ha en riktigt underbar dag! Testa denna morgonrutin i minst en vecka och jag lovar dig att dina dagar kommer att bli betydligt bättre! Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar