torsdag 2 augusti 2012

Whazzaaapp! Första coachen!

Brothers and sisters! Things are going dooown yo! or.. up? hmm.. Anway. Mycket busy om dagarna så jag har inte tid för bloggen allt för ofta. Vilket kanske märks en aning. Sorry för det! Har fått en del "klagomål" på att jag borde updatera träningspassen och andra inlägg oftare men har annat som jag måste prioritera före nu! Skall bättra mig senare! Promise!


Igår var jag på första mötet med coachen och jag vill säga att det klickade direkt. Middag blev jag bjuden på också! Vi båda verkade ha så samma syn när det kommer till träning och kemin som sagt klickade. Något som är viktigt när jag bestämde mig för att ta kontakt med just den här killen var att det inte fanns någon "press". Jag kände att jag kunde vara hur öppen som helst om allt när vi satt där och diskuterade. Visst jag kände honom en aningen sen tidigare men ändå. När han ville se mina ben så drog jag gladeligen ner shortsen och visade mina "stickor" som nu skall byggas till lite grövre "pinnar"!

Varför tog jag kontakt med en coach?

Jo, eftersom jag vill utveckla mig själv hela tiden. Jag skulle bra kunna kötta på med egna program och eget kost schema. Det är inte så att jag inte gjort progress på egen hand. Tvärtom! Det har gått nästan skrämmande snabbt framåt de senaste månaderna. Men man blir aldrig full-lärd och jag vill lära mig så mycket mer! För den här killen kan sin sak. Inte nog med att han har en galet bra byggd kropp och skall ställa sig på scenen själv om några månader så har han grymt bra med kontakter världen över. Nämnas bör Dorian Yates som han exempelvis tränat med på DY:s egna underground gym: TEMPLE GYM! (Avis? Som fan!) Detta lär bli en till ögonöppnare som så många gånger tidigare.

Jag läser tonvis med artiklar/forskningar/bloggar om kost/träning varje dag och försöker hela tiden hitta små godbitar i allt jag läser. Därefter testar jag själv för att se om det fungerar på min kropp. Alla är vi olika och något som fungerar bra på en person kan fungerar sämre på en annan. Nu kommer jag iaf få en "högre makt" som har koll på kosten, träningen och en som ser min utveckling ur en annan synvinkel ,inte via mina egna ögon och via spegeln med bra ljus, vilket kommer vara något oerhört tacksamt!

Jag tror också att man undermedvetet har inövat poser som  alltid ser grymt bra ut och svagheterna som kanske finns där skyms undan. Eller helt enkelt att man undermedvetet inte vill  lägga fokus på svagheterna och köttar på som vanligt fast man borde lägga om träningen med fokus på vissa punkter för att bygga fram symmetrin bättre. Likadant när det kommer till kosten så är man allt för snäll mot sig själv när man gör egna kost program och lämnar bort saker som man inte tycker om. Exempelvis så är jag ingen storätare på morgnarna. Jag byter gärna själv ut morgon gröten till något annat. Men har coachen skrivit att det är det som gäller så då fan i mig åker gröten ner!

Jag ser verkligen fram emot att samarbeta med denna kille! Om inte min motivation var hög nog från tidigare så lär den slå i taket när jag börjar på blodigt allvar med det här!'


TAGGAD! Let's get this shit started!!!

"You only ever grow as a human being if you're outside your comfort zone."

2 kommentarer:

  1. Är det första gången du ska trävla?
    Ät gröt det är bra mat! :D Det är lite samma för mig man orkar inte lägga fokus på de saker man inte gillar lika mycket. Nu känns det lite så att min träning står still och att man vill ta den till ett högre steg men frågan är vad men man ska aldrig sluta kämpa och alltid hålla fast vid sitt målskott. Jag tror du klarar det phenomenal !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yo Frefit!
      Hehe, jag gillar göt! men inte på morgnarna bara.. ;) Yep det blir min första tävling inom fitness! Taggad som bara den!

      Om träningen står still eller så att säga "platåar" så är det dags att börja ändra lite på träningschemat eller helt enkelt ta en hel vecka off! Vilket jag för tillfället har. Jag kör 6-8v sen en hel vecka vila. Detta dels för total återhämtning och dels för motivationsboost. Nu vet jag ju inte hur du brukar träna men ofta krävs det bara en liten förändring någonstans för att kickstarta motivationen igen. Ex. testa något nytt grupp pass på gymmet. Det ända som krävs är en positiv känsla i kombination med träning. För träning skall vara roligt! Det skall absolut inte vara något som man känner att man *måste* göra.

      Detta går dock oftast automatiskt med alla endorfiner som kroppen belönar en med under och efter utförd aktivitet/pass!

      //Robbe

      Radera