söndag 10 februari 2013

There is no elevator!

Stjäl en härlig bild från, min systers, camillas blog!






För övrigt är det likadant som tidigare! Fullt schema från morgon till kväll. Cardio, styrka, cardio, styrka, cardio styrka. Phew! Två pass per dag börjar nu mer eller mindre sitta i benmärgen och fasen det är gött! Härligt att kötta cardio på morgon. Dra hem och käka, fixa undan lite skolarbeten för att sedan tagga till och dra sig iväg på ett styrkepass!

Vikten ligger i dagsläget på 92 kg. Började på 100 (101) kg ;) Mycket har hänt vill säga! Men ännu skall det ner 6 kg när vikt gränsen ligger på 86 för mig!

Igår var mitt cheat meal! Som förrätt en saftig hamburgare från en grill som finns i närheten där jag bor, som huvudrätt tacos och avslutade med lite gottis framför filmen TAKEN 2! GOTT GOTT GOTT!!!


Det här borde ni testa! Sprid ut taco chips i bottnen på talldriken, lägg på maletkött (i detta fall älg) som är rikligt kryddad, på med sallad, riven ost, feta ost, lite dippsåser, lök. Sedan bara ta tacochipsen från bottnen och fånga allt gott som ligge ovanpå! Mumma mumma!!! 

2 kommentarer:

  1. tips på några bra hamstrings samt quads övningar? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. benpress med fötterna nära (nästan ihop) och placerad i center av pressplattan och pressa på tårna all the way! Det är en riktigt bra quad killer. Tar lite mera på "yttre" quads. Avslutande övning där du kör lite lättare men kramar ur allt! Sen hacksquat med liknande foot-stand eller sissy squat är också king!

      För hamstring diggar jag att köra benpress med fötterna högt placerade på plattan med all tyngd på helarna. Fötterna ganska brett placerade (tar mera på inre sidan av hamstring). Liggande bencurl och SLDL (stiff legged dead lifts) är också två riktigt bra hamstrings övningar!

      //Robz

      Radera