fredag 19 april 2013

Lyxa till morgonmålet med "plättar Ala Trainerrobbe"

Det har hänt ett underverk. Morgonmålet som tidigare varit en riktigt pain in the ass måltid för mig har nu börjat bli en av mina favoriter. Detta har jag tävlingsdieten att tacka! Under dieten körde jag 11-12 ägg (5 hela, resten vitor) de sista veckorna vid ketos-fasen. Gjorde äggröra med lite champinjoner osv. Jag älskade denna måltid! Att efter morgoncardion få sätta sig ner med denna stora skål var så nice!

Nu efter tävling har jag återgått till min off season diet. Morgonmålet består då av 5 ägg, 30g whey och 40g havregryn. Förut brukade jag göra allt i skilda faser. Ta en shake, omellet på 5 ägg och gröt. Men nu har jag börjat göra något riktigt underbart!

"Plättar Ala Trainerrobbe"

Det du behöver:
Ägg
Havregryn
Whey/bakepro (helst med choklad smak)
Psyllium

Trainerrobbes morning building material:
5 omega-3 ägg
40g havregryn 
30g Whey
5-7g Psyllium

Hur?

Allt mixas i en skål. Lägg lite macadamianolja/olivolja/kokosfett i en panna. Häll en jämn tjock plätt! Stek till önskad konsistens. Jag gillar att inte steka plättarna allt för länge, vilket ger ett lite mer "degigt" inre som är gudomligt gott. Så kan man ju också snacka om att Whey inte tål allt för hög värme och proteinets kvalite kan skadas om du steker det allt för länge och i hög värme. BakePro protein kan vara ett alternativ!



Step by step:

Vägg upp önskad mängd av ingredienserna!
Använd lite fett i pannan

Häll i smeten.

Stek till önskad konsistens

Voila!!! Då detta är min "återhämtningsvecka" efter dieten och tävlingen lyxar jag till det med lite sirap och 100% all natural jordnötssmör! GOOD SHIT! From måndag är det back in business och sirapen/jordnötssmöret går bort från denna måltid!!!

Hoppas det smakar!!!


Ps. Har sådan tränings abstinens/motivation nu att jag snart klättrar på väggarna. På måndag smäller det! Back to perfekt diet och jävlar vad det skall lyftas skrot!!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar