lördag 27 september 2014

25% Off på bästa longsleeves och snyggaste tightsen!


Har ni inte inhandlat bästa long sleeves eller snyggaste tightsen ännu så har ni ännu 4 dagar på er för att få 25% off! Jag har sagt det förr och säger det igen.. De är bäst! Har motsvarande tights för killar och har snart alla färger av Thermal Flex! Är inte annat än nöjd!




Heidi, söttot, med bettervodies tightsen. Skön på träning och skön att bara ha på sig på sommarstugan medans hon plockar i rabatten.


Till vänster var kvällen när jag och Heidi firade 2 årsdag. Hade köpt uppsättningen till henne då! VERKLIGEN nöjd tjej! :D Glad och nöjd flickvän = Glad och nöjd pojkvän!

//R

Rise and shine! Saturday Cardio!

Uppe med tuppen denna lördag också! Heidi, min sambo, skulle jobba så jag vaknade med henne när hennes väckarklocka ringde. Lika bra att inte sova in för mycket, brukar bli alldeles för seg då. Bäst att försöka hålla liknande rytm som på vardagarna. Men blir så klart lite uppesittarkväll på fredagar och lördagar ;) Skönt är det!
Relativt gammal bild från ett cardio pass med hybriden i somras. Betydligt smalare i ansiktet i dagsläget ser jag nu.. :o

I denna stund har jag kurrat ner mig i soffan. Candy, våran hund, har gjort detsamma. Min morgonträning är också avklarad och den gick super. Blev 65 min med min hybrid cykel utomhus. Det blåste så otroligt mycket så jag fick planera min rutt bra för att undvika alltför mycket motvind/medvind. Blev att ta mig ut mot gamla stan och cykla bland tätbebyggelsen. Blev ett bra val! Pulsen hölls kring 135-145 vilket är riktigt perfekt. Köttade veckans benpass nr 2 igår också så det känns riktigt bra att få igång de stela benen direkt från morgon och stretcha ut efteråt.

Har avnjutit mitt morgonmål också! Har börjat fylla ut lite mera nu från morgon och lunch. Det är en STOR grötskål jag får ta mig an nu. Är helt i extas nu med denna mättnadskänsla jag har. Gott!

Senare idag skall jag till gymmet för lite "Gun show" (armträning) och mage. Kommer få ett härligt tryck med denna glykogen påfyllning (morgongröten) i musklerna! Energi is good!!!

Så här fint var det denna morgon. Bilden "stulen" av Heidis instagram. Hon var på morgonlänk med Cecci och Candy. 

Ceccis blogg: Ridcoachcecilia
Heidis blogg: Heiditränar

Lite lustigt att de här två alltid nästan vet var man är..som om de har en radar på en ibland. Jag hann bara innanför dörren efter morgonträningen så hör jag : "jaa, hörde att du träffade Cecci (cyklade förbi henne i all hast), hon tyckte du hade mycket kläder på..".. Herregud hur har den infon redan hunnit fram när jag träffade Cecci för 5 min sedan. Skrämmande.. :D

Rock on!!


//R

torsdag 25 september 2014

GRENADE .50 calibre! Let's talk "pwo"

Testar effekten av lite olika pwos nu på slutrakan av dieten. Kör näst intill aldrig någon färdig pre workout produkt offseason. Blandar alltid min egen. Det vill säga att jag köper ingredienserna skilt och blandar enligt mitt eget recept. Blir betydligt billigare och du vet vad du får i dig. Dessutom är de flesta produkter fyllda med "utfyllnads material", ex mängder av magnesium (billigt för tillverkaren).

Ofta blir min egen pre-workout shake:
10g bcaa
5-10g kreatin
5g beta-alanin
5g L-arginine
(Möjligen carnitine under diet)

Testade faktiskt en helt bra produkt denna vecka: Grenade! Var på specialpris så jag högg till! Riktigt bra, hög koffeinhalt så den ger en liten spark efter jobbet ;) Problemet för vissa med en snabb peak av koffein är att peaken går lika snabbt ner igen efter passet och du får en så kallad "krasch". Vissa har även svårt att somna ifall de tagit pwos sent på kvällen. Jag har i alla fall inte haft några problem med det.


Andra pwos som är bra:

- Horse power från Ultimate Nutrition
- Neurocore från Muscletech
- Mayhem från Mutant

Gör inte uppiggande produkter till någon vana. Använd endast dagar du känner att du verkligen behöver för att komma igång och ta dig till gymmet. Om du använder regelbundet, så försök att använd max 2-3ggr/vecka.

Ibland hör man på gymmet: "Är inte alls on fire/på G idag.. har inte tagit min pwo /har glömt att ta min pwo"..
Det är "mind and muscles" som skall göra jobbet gott folk. Ingen pwo produkt kommer vara starkare än ett starkt psyke! Det är du som lyfter vikten, inte någon pre workout produkt.


//Robert


tisdag 23 september 2014

Uppvärmning A och O!

Gaah, 2 grader när cyklade iväg till jobbet imorse! Tur var att jag hade köpt en sprillans ny varm jacka. Lite synd om jag vänjer mig med den nu innan den riktiga vintern kommer ;)

Anyway! Brände av ett otroligt bra benpass idag. Blev många set sparkar, lårcurl, ett jädrans supersettas mellan hacksquatten och benpressen. Sedan kontakt och squeeze för hamstring och ass. Blev set efter set efter set! Ville inte sluta detta pass.. Var så otroligt skönt! Avslutade med en riktigt bra vad-pump.

Har varit på ganska lowcarb den senaste veckan. Hade förväntat mig att jag skulle vara trött. Men energin har varit bra! Motivation är på 210%. Har mycket på jobbet som vanligt också, vilket kan dra ner energin vissa dagar. Hittade en otroligt bra rytm redan från början av dieten med cardio/jobb/träning/kost/prepp så det har fungerat otroligt smärtfritt. Har till och med känt att jag är mera alert och vaken på jobbet nu än då jag var offseason. Kan ha att göra med den strikta rutinen från 06:00->22:00 isch som jag håller nästan 7 dagar i veckan. Piggheten kommer också från morgoncardion då man får dra igång lite blodcirkulation och flås innan jobbet.
Denna bild var ca 1 vecka innan kvalet. Citymarket här i Vasa har en BRUTAL godisvägg som man MÅSTE gå förbi för att komma till allt det andra. Hittar mitt inre lugnt bland allt socker. Snart, snart...! ;)

Det som jag tänkte snacka om nu är något jag märkte när jag cyklad från jobbet till gymmet. Mötte några killar som jag gick in med på samma gång. Frusna och bara ville in i det varma gymmet! Jag började med crosstrainer för att få igång blodcirkulationen. Gick vidare till lårcurlen där jag körde två första setten kanske 20 % av vikten jag skulle köra "workout setten" med. Reppade kring 12-15 reps. Bara för att få upp värmen och blodcirkulationen. Kände mig ännu kall. Ökade sedan till 50%. Reppade kring 5-6. Körde sedan ännu ett set på 80-90% av workout vikten. Bara för att känna att jag var redo att köra fullt ut och göra musklerna beredda på att nu kommer heavy shit!

Under mina uppvärmnings set hade killarna som kom in med mig redan hunnit riva i med kanske 5-6 set workout set. Kört ett uppvärmnings set var innan det. Boys, glöm inte uppvärmningen! Det är en så otroligt viktig del av hela styrketräningen! För det första-> minska skaderisken. För det andra->öka blodcirkulationen till de muskler man tränar. Vilket resulterar i mera styrka och muskelaktivitet.

Jag har det senaste året också alltid haft en long sleeve tröja på 20-30 min in i passet. Haft en tank top under som jag sedan tagit av till när jag fått upp värmen. Ofta kör jag alla pass med long sleeve! Bara för att de är så otroligt sköna. Dessutom så gillar jag värmen man håller mellan alla set och då man ibland hamnar att vänta på någon maskin.

Long sleeve som jag alltid har på när jag börjar mina träningspass. Kör också alltid min cardio med long sleeve.

Keep that heath up and pump going!




söndag 21 september 2014

Mr. Olympia! Phil Heath takes it!

Moorniing!

Mätt och belåten sitter jag nu och streamar alla videor från Mr. Olympia. Tanken var att lägga klockan på 04:30 och se den öppna klassen med Phil Heath och Kai Greene. Phil Heath tog hem titeln igen! Tja, både Kai och Phil är galet bra. Men Kai tyckte jag var vassare i år. Stor är killen och kan röra sig på scen otroligt bra. Sedan när det kommer att klämma fram most muscular så får Phil Heath alla blickar. Kai utnyttjar inte sin storlek i den posen.

Interview med Jay Cutler.


Har också hunnit göra min morgoncardio. Det blev 60 min länk med min sambo.Lite dåligt väder, lite trött, lite sjuka ben efter fredagens brutala benträning.. så det blev inte det bästa humöret på morgonens cardio :D Men igenom kom vi så det är huvudsaken! Pulsen jämn kring 135-140. 

Skall ännu till gymmet senare idag för 30 min cross, lite abs och poseringsträning. Måste öva mycket på poseringen nu då det var något som svackade under kvalet. Lätt framför spegeln, SVÅRT när du står framför domarna! Practice practice!

Waiting for some BURGERS!!!




lördag 20 september 2014

Helg och lördag!

Godmorgon! Sitter och tankar mina aminosyror och vitaminer. Skall snart dra ut på morgoncardion. Skall bli så skönt. Gymmet öppnar först 10:00 så det får bli spinning med min trogna oldschool hybrid cykel utomhus. Älskar att köra dessa träningar utomhus, så länge vädret tillåter, då man både får frisk luft och burn. Körde också veckans andra benträning igår. Riktigt brutalt. Mycket supersets och dropsets. Mina ben är möra och härliga idag så det skall bli skönt att få igång lite blodcirkulation och "öppna" upp lite!

Back double biceps från FM kvalet. Detta från Finalen. Grym feelis!

Igår fick jag också den stora äran att delta i Succemorgons radioprogram som gästprogramledare. Var galet roligt! Vilket gäng alltså. Hoppas ni som lyssnade gillade det!


Blev en liten photoshoot direkt från morgon ;)


//Robbe

fredag 19 september 2014

x3ms succemorgon

Glöm inte att lyssna på radio x3ms succemorgon idag från 07:00 till 10:00 där jag kommer att hålla lite låda med det glada, morgonpigga gänget!

KLICKA HÄR FÖR ATT LYSSNA!



måndag 15 september 2014

Earned my space in first lineup

Då var kvalet till finska mästerskapen över! Vilken helg alltså! Har så mycket att berätta men svårt att få ner allt i text. Så det får bli den "korta" versionen. Helgen började med att jag, min sambo, mina systrar och Robin körde mot Jyväskyla kring lunchtid på fredag. Hade alla mina måltider väl förberedda, uppvägda i minsta gram för att inte göra några misstag, och tankade med jämna mellanrum. Hade tömt onsdag och torsdag. Det vill säga att jag låg relativt låg på kolhydrater för att tömma glykogen depåerna för att sedan börja fylla på igen på fredag och lördag. Inget konstigheter med det, många atleter som gör liknande tömningar och tankningar inför diverse prestationslopp.

Kände för varje måltid hur trycket började komma i kroppen, dvs kände att kolhydrater började lagras i musklerna. Tävlingen började redan 09:00 på lördag morgon och min klass (cbb långa) skulle upp för förbedömning redan 09:20. Blev tidig väckning (04:10) för att tanka första måltiden. Sedan somnade jag in en stund och tankade en till måltid. Tankade 3 stora måltider med mycket carbs innan jag gick backstage. 30 min innan scen började jag tanka några sötsaker medans jag började pumpa upp. Trycket var riktigt bra! Nervositeten och spänningen var otrolig. Hade inte alls huvudet med mig från början och hade min huoltaja att repetera: "Kör ditt race nu! Du vet vad du går för!". Kikade på de andra i klassen och tänkte "FUACK, de är bra form alltså..".. Hade inte heller väntat mig annat. Visste att det skulle bli hård klass! Min huoltaja rättade mig igen och fick mig att komma in på rätta tanke banor och tänka på mitt eget game.

Fredag: Kontrollerar en extra gång att allt är med. Speciellt det viktigaste: Kokosbollarna och chokladstängerna!
Förbedömningen gick väl sådär kan man säga. Var alldeles för spänd, andades för snabbt och låren krampade fort. Blev uppropad till first lineup och nu var mitt sikte inställt på toppen. Nu jäklar tänkte jag. Nu var huvudet med mig. Väntade sedan backstage och fick höra min nr ropas upp för final. "YES!" Lets bring it on! Det meddelades på samma gång att Mens physique klassen skulle göra sin förbedömning innan vår final så jag passade på att tömma lite på wc och hann bara låsa dörren när mitt nr ropades i korridoren: "Det har blivit ändringar...! Var är nr 28!! han skall på scen NU!.. Bråttom som fasen, hann  tanka en halv choklad bar och nappa åt mig gummibandet för att pumpa upp 5 reps bicce och sedan ut på scen. Lite småstressad över arrangemanget här. Iaf så blev jag nu placerad i mitten bredvid vinnaren i vår klass. Tankarna gick direkt till top 3. Klämde ut det sista jag hade i poserna. Backstage igen. Kastade mig på rygg, slängd upp fötterna. Försökte göra allt för att få bort spänningarna. Mjölksyra, pump, kramp, allt på samma gång. Iväg igen för fria programmet. Sabbade några vändningar och glömde någon pose. Hörde dock att mitt fria program var riktigt bra efteråt. Lite finslipningar bara till FM.

Prisutdelning. Femte plats. Först en liten besvikelse. När tankarna hade gått i top 3. Men efter några funderingar så var detta riktigt bra. Mitt mål var ju trots allt att kvala vidare. Första gången jag ställer mig med senior klassen och känns bra att man platser med "old boys". Inte för att alla där var gamla men ;) Många med betydligt mer erfarenhet.
Efteråt möttes jag av hela min familj och supporters från Vasa som stod och väntade när jag kom från backstage. Vilket otroligt gäng alltså! Vilket stöd! Att höra era rop när jag stod på scen. Helt otroligt! Blommor och gratulationer! Tusen tack!
Efter kvalet blev det BURGER AND FRIES! Oj du milde vad det var gott! 

Vill på samma gång ge extra stor kärlek och tack till mina föräldrar som verkligen njuter och känner spänningen av det vi gör! Intresserade och nyfikna på allt hur träningen går och jätte taggade när det börjar närma sig tävling. De två förstår verkligen sporten och vet att man måste ge allt för att nå toppen. Otrolig känsla att höra deras heijarrop från publiken när man står på scen! Att se hur stolta de är när man kommer ut backstage och får gratulationskramar. Tänkte fälla en liten tår just i det ögonblicket för vilka otroliga föräldrar vi har! Bïg big love!!!

Inte nog med att jag kvalade vidare så tog min otroliga syster Camilla hem första platsen i sin bikinfitness klass! OHMYGOD!!! En riktigt bra dag för Team Trifinity!!!
Från mitt fria program! Bilder från body.

Ett jätte stort tack ännu till min huoltaja Robin som fixade olja och gav mig pepp backstage! Får inte heller glömma min andra syster Sara som jobbade heltid från dag 1 (fredag) med att förbereda både jag och Camilla med färgning och allt! Stort tack!

Nu lägger vi siktet mot FM. Vet vad som måste jobbas på och kommer kötta så in i helskotas! Litar 110 procent på min otroliga coach och siktar på toppen nu!

Var redan dagen efter och köttade ett benpass, måndag morgon cardio och nu njuter jag endorfin hög efter ett bröst och biceps pass + 30 min cardio! Back on track direkt! Keep on rollin baby!



Nu kör vi!!!