torsdag 16 oktober 2014

Tillbaka till verkligheten... or not!

Har försökt känna efter.. Vad hände i helgen riktigt? Camilla på väg till VM, Sara debut i PRO tävling och jag debut på FM-nivå och kvalad till NM. Nej, min hjärna har inte hunnit ikapp allt detta. Troligen också på grund av att jag inte hunnit sitta mig ner och reflektera över hela helgen. Varit full rulle direkt från måndag morgon med jobb, prepp och träning. I helgen skall jag ta en stund för mig själv och låta hjärnan och tankarna hinna ikapp! Så inlägget om tävlingen och helgen får komma då.

Har bränt av några riktigt otroliga bra pass. Har en grymt bra feelis i kroppen, styrkan, motivationen och trycket är med mig nu. Riktigt flow! Kör en så kallad "post contest rebound" och tar vara på den "anabola-boosten" efter tävlingen då man drar upp kolhydraterna igen.

Fick äran att representera Finland i Nordiska mästerskapen på Island! Kommer dock att välkomna offseason och börja förbättra min fysik nu! Målet var alltid att kvala till FM och bli top 6 där. Otroligt nöjd med top 3 och har sådan bra feelis nu så känns bra att lägga om och börja bygga. Visst skulle NM smaka bra också men har funderat fram och tillbaka och kommit fram till att jag vill ställa mig på en internationell scen när jag känner att jag är 110% redo för det. Kommer nya år och känner redan att nästa år lär bli ännu bättre!!!
 Träningen efter tävling so far:

Måndag: Bröst, biceps
Tisdag: Ben, vader (heavy)
Onsdag: Morgoncardio: HIIT (intervaller) + 45 min powerwalk senare på dagen
Torsdag: Morgoncardio: 15 min cross + 30 min HIIT. Styrketräning efter jobb: Rygg, triceps

Menar köra cardion 4-5ggr i veckan för att hålla uppe ämnesomsättning och inte lagra för mycket fett. Njuter av att köra HIIT då passen också blir kortare och intensivare. Har dock tagit bort cardion efter träning helt. Blir post workout shake och post workout meal direkt efter! Njuter otroligt mycket av cardion och styrketräningen, gaah! Visst gjorde jag det på dieten också.. men då var det mera press på när tävling började närma sig. Vilket i och för sig resulterade i riktigt bra pass. Nu är det på ett vis lugnare och tar mig tid att till och med snacka med lite folk på gymmet, haha ;) Idag tränade jag till exempel med en kille jag inte tränat med förut. Började med samma övning och skulle båda köra rygg. Så vi körde ihop våra pass. Blev riktigt bra pass! Har tryck ännu nu fast det gått timmar efter passet! Great workout Kristoffer!!!

Här kommer lite bilder på mina weak ponts! Ben och vader! Har kämpat så otroligt det senaste året för att bygga någon respektabel massa att visa på scenen. Är nöjd med senaste årets byggning men långt ifrån färdig!!! Let's step it up!! Inget filter på den bilden, blev coolt ljus från bakgrundsfönstret!

Vikten har hållits helt enligt planerna. Är uppe 2-3kg från förra veckans onsdag (tömning innan tävling). Mycket vätska som börjar lagra sig tillbaka och börjat tanka lite kreatin också-> Tryck på gymmet CHECK! ;) Siktar att ligga kring 90 kg sträcket igen om några veckor. Där skall jag hålla mig ett tag för att sakta men säkert gå upp till 95. Något 100+ är inte tanken i år. 108 var vikten innan jag började på diet så. Var ett helksottas jobb att få bortskalat det innan tävlingarna! ;) Denna gång håller vi det tight!

Avslutar med en bild från photoshoot med Wasasportsclub och Wasagymtrading! De följde med och fotograferade mig under ett av mina ryggpass där jag använde mig av gymmets nyaste utrustning: Sterling/hoist-maskiner


Träna hårt gott folk!!!

//R


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar